Tuesday, October 20, 2009

Ntah ar... Part 4

Makanya "self-destructive" mode segera diaktifkan dgn sendiri..... Ibarat kelapa yg hanyut di tgh laut mengikut arus ombak.....kononnyer kesian kan diri aku sendiri... tp hakikatnyer aku sdg mentertawakan diri aku sendiri.....

Seminggu tak hadir ke pejabat sudah cukup untuk aku dikenakan tatatertib.... tapi aku tak kisah.... masuk opis pon dah mcm kuar masuk umah sendiri..... punch card pon boleh dikira brape hari yg di ketip.... tapi skang aku sedar yg aku lah pekerja yang paling bertuah... ada bos yang sgt supportive dan colleagues yg understanding..... ya... aku skrg amat sygkan Unit PLB.... sehinggakan aku diberi kebenaran untuk dtg lewat sesuke ati... janji tunjuk muka... bodohnya aku ketika itu!

Tinggal seketika bersama2 kawan2.... menyewa di Cherry Park.... mereka inilah sahabat yg sudi menarik aku dr terus hanyut dgn kebodohan sendiri...... bergembira untuk cuba lupakan seketika sesuatu yg sentiasa menghantui kepala....

Bergembira sehingga smpi tahapnya aku masih terase keseorangan.... dan aku terlupa yang aku masih ada Dia untuk aku mengadu.... lantas membuatkan aku terjaga di tgh mlm.... seperti ada kuasa lain yang bangun mendorongku terus bingkas ke bilik air mengambil wuduk.... bersolat ku seorg diri di ruang tamu apartmen kami itu dlm keadaan sunyi seorg tanpa lampu dihidupkan utk mengelakkan kawan lain tersedar....

Sunyi...Damai... tenang... perasaan yg amat kusenangi dan pertama kali aku rasakan bila bersolat... dan amat aku rindukan sehingga kini... ringan seringan2nya.... bebas sebebas2nya... itu lah yg aku rasakan... di penghujung istiqarah aku memohon pada Dia supaya dibukakan minda ku seluas2 yg boleh supaya dapat aku berfikir akan setiap aturanNya... bohonglah aku kalo aku tak memohon supaya dihilangkan kesedihan ini dan dipertemukan dgn org yg baik2 jika benar dia jodohku.... Dipenghujung doa aku tersedar yg aku menangis... bukan menangis yang tersedu2.... tapi menangis yg bersungguh2 ... menangisku bukan kerana bersedih atau desperate memohon jodoh..... tapi menangisku adalah tanda aku mengaku kalah.... malu.... di hadapan Pencipta sendiri..... menangisku jua adalah disebabkan hikmah perkataan "redha"yg aku sebut.... aku lupa seblom ini dgn menganggapkan hanya aku yg boleh tentukan jalan hidup dan jatuh bangunku.... tapi mlm itu aku sedar yg aku hanya sekujur tubuh kaku yang meminjam dzatNya utk berkehendakkan sesuatu..... kerdilnya aku...

No comments:

Post a Comment