Friday, February 13, 2009

Hehe...

Sebenarnya aper yang aku tulis sumer ni bukan arr untuk menunjuk2 yang kononnya aku ni hebat berfikir, cumer aper yang aku cuber buat ialah aku cube untuk lari dari cara pemikiran yang primitive dengan paradigma lapuk yang telah mengcorruptedkan kepala otak kebanyakan kita....aku cuber untuk melihat sesuatu itu berdasarkan dimensi pandangan aku sendiri.. sekurang2nya apa yang telah aku buat tu, aku dah pikir terlebih dahulu...dan segala tindakan yang aku buat tu adalah pilihan aku sendiri dan bukan org lain yang tentukan aper yang perlu aku buat.... mmg orang lain boleh memberikan pandangan mereka, tapi bukan mereka yang mengambil keputusan untuk kita! Sama arr jugak kalo kita gi jumper ahli psikologi, diorng tu cumer membantu kita untuk memberikan kita pilihan kepada penyelesaian masalah yang kita hadapi, tapi yang bertindaknyer tetap diri kita sendiri..........
Kebuhsanan menguasai diri lantas menyebabkan daya pemikiran bertindak tanpa kawalan~!!!!! Sekurang2nya, aper yg aku tulis ni, aku bagi tau aper yang aku rasa, aku xpendamkan.....watper kita nak pendamkan ajer kalo bende tu mmg betul? Buat sakit hati jer....at least kalo kita keluarkan/luahkan, kita pon x sakit hati dan yg penting kita dah jujur ngan diri kita sendiri, biar aper orang lain nak cakap ataupon kutuk sbb kutukan diorang tu memboringkan ajer untuk telinga aku ni mendengar.........

No comments:

Post a Comment